Thijs Geerlings Software (Programmeurs)

Laatst bijgewerkt: 2 oktober 2024


 Programmeren
 Hulpprogramma's voor PROGRAMMEURS
 Code-fragmenten voor PROGRAMMEURS

Voor PARTICULIEREN verwijs ik graag naar de pagina voor PARTICULIEREN.
Voor SCHOLEN verwijs ik graag naar de pagina voor SCHOLEN.


Programmeren

Thijs Geerlings heeft vanaf 1990 eigen educatieve software voor het basisonderwijs ontwikkeld. Als leerkracht op de basisschool had hij de nodige educatieve kennis in huis.

Dat resulteerde niet alleen in een hele reeks met computerboeken, maar vooral met ...


... heel veel programmeerboeken.

Er werd geprogammeerd in de volgende programmeertalen (de ene wat uitvoeriger dan de andere):

Per 1 december 2020 is de verkoop van alle commerciële software gestopt. Veel van deze programma's zijn nu aangepast aan GRATIS gebruik (voor particulieren en scholen).

Begin document       Terug naar hoofdmenu       Terug


Hulpprogramma's (Utilities)

WAARSCHUWING: Het gebruik van onze software is geheel voor risico van de gebruiker.
Onze software is uitvoerig getest op virussen en andere malware, maar we kunnen helaas geen 100% uitsluitsel geven.

Thijs Geerlings heeft diverse programma's gemaakt die nuttig zijn als hulp bij het programmeren.
Voor gebruik door anderen zijn deze programma's een beetje "opgepoetst" en voorzien van een uitgebreide Handleiding.


Kleurenmixer

Een programma waarin allerlei functies in verband met (achtergrond)kleuren kunnen worden uitgevoerd.


Puzzelwoorden

Een hulprogramma waarin diverse functies in verband met woordenschatten kunnen worden uitgevoerd.

Zie verder bij download, ook voor een uitvoerige Handleiding.

Begin document       Terug naar hoofdmenu       Terug


Code-fragmenten

WAARSCHUWING: Het gebruik van onze software is geheel voor risico van de gebruiker.
Onze software is uitvoerig getest op virussen en andere malware, maar we kunnen helaas geen 100% uitsluitsel geven.

Code-fragmenten zijn stukken programmeercode, die je kunnen helpen bij bepaalde (ingewikkelde) programmeertaken.

Deze fragmenten bestaan uit verschillende bestanden en zijn als ZIP-bestand ingepakt. Na het uitpakken dien je deze fragmenten in de programmeermap te plaatsen.


Algemeen

Hoe maak enkele programmeertaken gemakkelijker?
In deze unit (zonder frm) zijn enkele algemene procedures en functies uitgewerkt! Met een klein testprogrammaatje.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Analoge klok

Hoe laat je een (analoge) klok realtime de tijd aangeven? En hoe kun je een bepaalde tijd zetten op de klok?
In dit fragment zijn beide mogelijkheden uitgewerkt. Met nog diverse andere instelmogelijkheden!
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Digitale klok

Hoe laat je een (digitale) klok realtime de tijd aangeven? En hoe kun je een bepaalde tijd zetten op de klok?
In dit fragment zijn beide mogelijkheden uitgewerkt. Met nog diverse andere instelmogelijkheden!
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Invoer

Hoe laat je een gebruiker op een mooie manier gegevens invoeren?
In dit fragment is een complete unit "Invoer2.pas" opgenomen, samen met een klein testprogramma.
Eenvoudig aan te roepen.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Melding

Hoe vervang je de (lelijke) melding door een eigen meldingsbox?
In dit fragment is een complete unit "Melding2.pas" opgenomen, samen met een klein testprogramma.
Veel instelmogelijkheden om de "Messagebox" mooi vorm te geven.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Picclip

Hoe plaats je beeldfragmenten in je programma?
In dit fragment zijn enkele complete units "PicclipX.pas" opgenomen, samen met een klein testprogramma.
Een PDF-handleiding en de gebruikte afbeeldingen zijn bijgevoegd.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Tekst

Hoe toon je een grote hoeveelheid tekst (b.v. programma-uitleg) op het scherm?
In dit fragment is een complete unit "Tekst2.pas" opgenomen, samen met een klein testprogramma.
Hiermee kun je grote tekstbestanden (ASCII-bestanden) op het scherm tonen.
Voor goede leesbaarheid kun je lettertype en -grootte (beperkt) aanpassen.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Topscoretabel

Hoe neem je een fraaie topscoretabel op in jouw spelprogramma?
In dit fragment is een complete unit "Topscoretabel2.pas" opgenomen, samen met een klein testprogrammaatje.
De topscores zijn te zien, te printen en te wissen. Tevens zijn er routines opgenomen om de scores aan te passen, in te lezen en weg te schrijven.
Programmeertaal: Delphi 5. Zie verder bij
download.


Begin document       Terug naar hoofdmenu       Terug       Deze pagina afdrukken       © 2024 - Webmaster Thijs Geerlings